18 Kasım 2009 Çarşamba

2009 - 2010 Yilindaki Pazarlama & Reklamciliktaki Trendler

Global kriz ile birlikte eski daha fazla perakande sati$ fikri degi$mektedir. Ayni $ekilde customerlarin ali$kanliklarida. UCUZ kelimesi artik kimse icin bir $ey ifade etmemektedir. Artik insanlarin perakande ali$veri$ yolu bile degi$mektedir. Evrim gecirmi$tir. Bu tip bir evrim toplumun yeni teknolojiler ile tani$masindan deil yeni ali$kanliklar edinmesinden dolayi gercekle$mi$tir. Buna parallel olarak ba$arili reklamci ve pazarlamacilar yeni taktikler geli$tirmelidir. Artik customerlar bir $ey dinlemek istemiyorlar onlar icin ve onlarla birlikte bi$eyler yaptiginiz gormek istiyorlar.


Urunun kendisi artik pazarlamanin ta kendisi olmu$tur. Iphone`u bir customer yukleyip hayatini kolayla$tirabileegi uygulamlardan dolayi satin aldigi gibi.Urunun kalitesi ve customer`a katkisi yeni trendin bel kemigini olu$turmaktadir. Bir urunu tanitikerken yada pazarlarken o urunun customer`in hayatini nasil degi$tirceginden bahsetmek bu pazarlamanin ba$arisiyla birebir etki etmektedir. Insanlara ve topluma katilmak onlarin hayatinin nasil oldugunu gormek bu trendin onemli bir noktasidir. Onlardan biriymi$ gibi samimi davrani$lar, sosyal sorumluluk projeleri gibi daha buyuk bir amaca hizmet eden yapilar ba$ariyi etkilemektedir. Herhangi 2 customer`in arasinda konu$abilecegi , ilgi cekici $eyler onemlidir. Son donemde bunu bir site reklaminda Turkiye`dede gorduk.


Ekranda tavuk kostumunde biri dansedio ve bunun hic bir reklamla alakasi olmadigi soyleniyor. Bu reklam kalitesinden deil “ya ne sacma reklamlar var $u danseden tavukluyu izledin mi” gibi word-of-mouth olu$turmaktadir. Ayni $ekilde TTNET Vitamin reklaminda Cem Yilmaz`in bir lise ogrencisi olmasi ogrencilerle TTNET`in foreman cem yilmaz arasinda bir sempatik bag kurulmasini saglami$tir. Bir marka`nin gucu onun google yada eksisozluge yazdiginiz zaman kar$iniza cikan $eylerdir. Artik advergameler butun internet saglayicilar tarafindan uygulanan bir strateji olmaya ba$ladi.





Artik customerlar bir $eyler duymak istemiyor , zaten billboardlar , afi$ler, bannerlar tarafindan mesaj bombardimanina ugruyorlar, onlar icin bi$ey yaparsaniz mesela bir advergame yapip onlarin ho$ vakit gecirmesini saglarsaniz bu size milyon dolar verip cekiceginiz bir reklamdan daha fazla artiyla doner. Uydunet`in ba$lattigi “internet tarifeleri” sitesi bu tip bir uygulama icin guzel bir ornekti ne yazikki uygulamada ba$arisiz oldu. Sosyal Medyada varligi bir $irketin onemi inanilmaz duruma gelmi$tir. Sadece bannerlarla deil facebook sayfalari ile kampnaylardan haber eden twitter sayfalari ile bu peki$tirilmektedir. Efes`ten THY`na kadar butun ba$arili pazarlamasi olan $irketler bunu yapmaktadir. Bu tip uygulamalar malesef bedava deildir. Zaman insan ve para gerektirmektedirler, ayni $ekilde getirdigi sonuclarda bo$luk deildir. Yeni mu$terilerle tani$manizi saglayip size birebir urununz hakkinda feedback vericektir. Bu Feedbackler sayesinde $irketinizin ismi googlelandiginda donucek $eylerde birebir degi$ecektir. En guzel yani ise bu yeni trendlerin raporlanamabilir birebir kanitlari olan urunler olmalaridir. Birebir ornek vericek olursak youtube`da bir sony bravia`ya araba test fabrikassinda ustune ps3 atilmasi icieren bir video 72 saat icinde 1 milyon izlenme kayit etti ve sirf 72 saat icinde 25,000 sati$ kaydedildi.

Hiç yorum yok: